Live blogging: Romanian Digital Travel Conference, ediţia a IV-a

Romanian Digital Travel Conference, Hotelul Sheraton din Bucureşti, Sala Iridium, 5 octombrie 2017

A început Romanian Digital Travel Conference, ediţia a IV-a,  cel mai important eveniment din România dedicat dezvoltării afacerilor din domeniul turismului folosind instrumentele marketingului online.

Vă invit să urmăriţi în timp real pe blog ceea ce se discută în cadrul conferinţei, programul anunţat fiind următorul:

  • 10:00 – 10:15– Deschiderea evenimentului de către Anita Panait și Mădălin Mancilă (moderatorii conferinței) și Alex Filip (inițiatorul conferinței)

Prima sesiune de prezentări a Romanian Digital Travel Conference

10:15 – 10:45 – Beata Hardi – Travelport

Going mobile. Travelport Trip Assist

Travelport ofera o platforma de calatorii si solutii mobile ce permite agentiei sa satisfaca si sa depaseasca cerintele calatorilor hipermobili. Beata Hardi, cu o experienta de peste 15 ani in calatorii si in industria de turism, sustine ca trebuie acordata o importanta uriasa domeniului mobile.

Traim intr-o industrie unde toata lumea este conectata. Trebuie sa punem pe primul plan domeniul mobile. Telefonul mobil este primul lucru pe care il luam in calatorii. Astazi, companiile trebuie sa se reinventeze. Solutiile noastre sunt proiectate astfel incat sa ajute companiile sa aduca plus valoare in relatiile cu clientii.

Travelport propune o solutie globala de travel management pentru utilizatorii finali: Utilizand Travelport Trip Assist. Utilizand Travelport Trip Assist, agentia poate sa interactioneze cu calatorii prin servicii mobile personalizate si inovatoare in fiecare pas al unei calatorii, oferind informare in timp real (itinerariu, status zbor, etc.).

10:45– 11:15 – Anita Zoltai-Szabo

Compensation Services for Travel Agencies

Iata o statistica interesanta cu privire la zborurile din si spre Romania, luandu-se in calcul 91.300 de zboruri care au avut loc din si spre Romania, in perioada martie 2016-martie 2017:

  • 250 sunt amanate
  • 471 intarziate mai mult de 3 ore
  • 30 deviate / redirectionate

Conform legii, se poate oferi o compensatie cuprinsa intre 250-600 de euro pasagerilor care experimenteaza astfel de probleme si care ar trebui sa profite de drepturile lor.

Fiecare pasager ar trebui compensat. (Anita Zoltai-Szabo)

La nivel de regiune (In CEE), mai putin de 1% au cerut refund. Agentiile de turism ar putea face diferenta in ceea ce priveste calitatea serviciilor oferite daca asigura astfel de servicii.

Prin Flight Refund se poate face inregistrarea cu privire la cererea de despagubire pentru zborurile anulate, intarziate sau suprarezervate, Flight Refund ajutand in revendicarea despagubirii. Taxa de administrare va fi dedusa numai dupa ce compensatia a fost recuperata cu succes, rata de succes fiind de 98%.

11:15 – 11:45 – Andrei Ursuleanu

Travel beyond Google and Facebook

Andrei Ursuleanu are o experienta de 10 ani in media, discursul sau fiind legat de promovarea online.

In acest moment, in piata din Romania, Facebook si Google formeaza un fel de monopol, iar companiile din mediul online sunt, intr-un fel, obligate sa lucreze cu cei doi jucatori. Din punct de vedere e-commerce, nu aveti cum evita cei doi jucatori, dar piata nu este formata numai din acestia. (Andrei Ursuleanu)

In Romania, 90% din traficul din #ecommerce e generat de Google si Facebook.(Andrei Ursuleanu)

Sunt depistate 3 comportamente digitale, in acest moment:

  • Search
  • Social
  • Discovery content

Creativitatea ramane un element cheie in ceea ce priveste promovarea online. Daca nu ai o creatie desteapta si atractiva nu te ajuta nimenti! (Andrei Ursuleanu)

Indiferent de modalitatea prin care isi aleg calatoria, oamenii se uita pe review-urile de pe Tripadvisor. (Madalin Mancila)

Nu toata lumea poate sa faca turism! Iti trebuie ceva ani in spate sa faci turism. (Madalin Mancila)

11:45 – 12:15 – Eugen Potlog

UX (user experience) + CRO (conversion rate optimisation) +LOVE, $$$ & Rock n Roll – Boost-ul de care ai nevoie pe online

Eugen Potlog este certificat pe user experience, cu o experienta de peste 10 ani in e-commerce.

Care sunt factorii care influenteaza vanzarile intr-un site?

  • Vanzari = Trafic x rata de conversie x comanda medie

Toata lumea este interesata sa atraga trafic. Dar, ce se intampla cu acest trafic? Cum faci conversia acestuia?

Prima decizie pe care o ia un utilizator cand ajunge pe un site este importanta. Nu conteaza cum sunt serviciile agentiei respective, de exemplu, atata timp cat prima impresie nu este suficient de buna. De ce conteaza ca utilizatorii sa aiba in site o experienta placuta? Daca nu reusesc sa gaseasca rapid de ce au nevoie vor pleca la competitie. (Eugen Potlog)

Nu avem rabdare pe internet! In online ai inchis, ai plecat! Este important sa oferi o experienta placuta pentru ca utilizatorul sa gaseasca rapid un produs. (Eugen Potlog)

Iata cateva dintre beneficiile de a avea un site user – friendly:

  • ajuta la cresterea vanzarilor online
  • imbunatateste perceptia brandului
  • creste satisfactia clientilor
  • are beneficii in zona SEO

12:15-12:45 – Elvis Floroiu, Digital Marketing, Paralela 45

Iesim la agatat?

  • cauti, targetezi, actionezi!

Conteaza felul in care abordezi relatia cu clientul. (Elvis Floroiu)

Ca agentie de turism / furnizor de servicii turistice, trebuie sa avem:

  • Preturi reale
  • Promisiun reale
  • Comunicare eficienta

Comunicam doar oferte. Transformam inboxul intr-un mall. Comunicam tot timpul cu clientul, dar nu dezvoltam o relatie cu el. Un client cu care comunici si cu care dezvolti o relatie, te costa mai putin la sfarsitul zilei. (Elvis Floroiu)

A doua sesiune a Romanian Digital Travel Conference

14:00 – 14:30– Radu Marcusu

How to be visible through data-driven content

De la Radu Marcusu, aflam ca interesul pentru  content marketing a crescut in acelasi timp cu rata de instalare a blockerelor.

14:30 – 15:00 – Ciprian Carabă
15:00-15:30 – Eugen Predescu

The Travel Strategy. Trips, Tricks & Strategy.

Booking.com investeste 1 milion de dolari zilnic in AdWords!

15:30- 16:00 – Coffe break
16:00 – 16;45 – Remus Vișan în dialog cu Mădălin Mancilă
16:45 – 17:15 – Ana Smădeanu

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hide picture