Germania, în topul preferințelor turiștilor români
Oficiul de Turism al Germaniei a organizat în data de 19 Noiembrie 2013, o conferință de presă ce anunța cele mai recente statistici în ceea ce privește numărul turiștilor români în Germania, precum și temele de comunicare ale anului 2014.
Conform studiilor realizate de Oficiul de Turism al Germaniei (DZT), Germania este apreciată de către turiștii de peste hotare ca fiind o destinație culturală. Care ar fi motivele?
- 38 de situri în patrimoniul mondial UNESCO, număr ce o situează pe locul al treilea la nivel mondial, alături de Franța;
- în anul 2014 se sărbătoresc împlinirea a 25 de ani de la căderea Zidului Berlinului, precum și 300 de ani de la nașterea lui C.P.E. Bach, astfel că se anuntă un an cultural bogat.
Cât privește numărul turiștilor, în anul 2012 Germania a înregistrat 525.000 de înnoptări din partea turiștilor români, creșterea procentuală față de anul anterior fiind de 8.1%. În continuare, trendul turiștilor români care vizitează Germania are un ritm ascendent, astfel că în anul 2013, până în prezent, creșterea procentuală față de primele 8 luni ale anului trecut a fost de 13.1%.
“Germania este și va rămâne în continuare una dintre cele mai îndrăgite destinații de vacanță atât la nivel mondial, cât și a românilor. Această poziție este întărită în fiecare an de numărul în permanentă creștere al celor care călătoresc în destinația de vacanță Germania. În primele opt luni ale acestui an, numărul înnoptărilor românilor în Germania a crescut cu 13% față de perioada similară a anului trecut. Aceasta se datorează, în primul rând, calității și diversității produselor turistice pe care le are de oferit Germania, dar și raportului preț-calitate excepțional. România este pe acest trend crescător, iar prin colaborarea pe care o avem cu partenerii noștrii locali, suntem convinși că Germania va deveni o destinație de vacanță tot mai îndrăgită de români.” a declarat Cristian Sallai, GNTB marketing and sales manager for România and Bulgaria.
“Traseul dintre București și Berlin s-a dezvoltat foarte bine de când am introdus zborurile zilnice, în luna ianuarie a acestui an. Atât turiștii de afaceri, cât și cei care optează pentru a vizita destinațiile din Germania, folosesc zborurile zilnice între cele două capitale și, de asemenea, profită de conexiunea excelentă spre alte orașe din Germania. În acest moment oferim legături spre șapte orașe din Germania cu ore foarte convenabile de conexiune din Berlin, fapt ce ne face alegerea perfectă pentru o excursie în Germania”, a declarat Dl. Dimitar Dimitrov, Regional Manager airberlin pentru România, Bulgaria și Serbia.
“Germania este una dintre cele mai îndrăgite destinații de călătorii ale europenilor. În calitate de ambasador al Republicii Federale Germania, mă bucură că țara mea nu este cunoscută doar pentru economia, industria și pentru politica sa externă, ci și pentru produsele turistice pe care le are de oferit. Acest fapt este îmbucurător și pentru relațiile româno-germane, deoarece prin călătoriile pe care le fac, oamenii ajung să se cunoască mai bine și pun bazele dezvoltării relațiilor personale, culturale sau economice și prin aceasta se întărește prietenia româno-germană. “ a declarat Excelenta Sa Dl. Werner Hans Lauk.
Și pentru că tot vorbim de Germania și se apropie sărbătorile de iarnă, piețele de Crăciun de aici sunt cele mai cunoscute și îmbietoare.
Piața de Crăciun din Dresda este cunoscută încă din 1434, având nume de prăjitură nemțească – Striezelmarkt, care se pregătește special cu această ocazie. În centrul pieței se asamblează o Piramidă de Crăciun (Weihnachtspyramide) care se decorează cu ornamente de iarnă.
Piața din Nuremberg este un adevărat tărâm al jucăriilor, iar Piața din Frankfurt a ajuns să fie vizitată anual de peste 3 milioane de turiști. Nu trebuie uitate nici Piețele de Crăciun din Leipzieg ori Munchen.
Berlin este și el gazda unor piețe de Crăciun, unde trecătorii savurează vin fiert și gustă castane coapte. Este vorba de Alexanderplatz, Potsdomerplats și de Piața Gendarmenmarkt.
Cu atâtea motive plauzibile, Germania devine o destinaţie ideală atât din punct de vedere cultural, cât şi turistic!
Despre DZT
Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/susţinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/susţine strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare în Centrul nostru de presă online la adresa www.germany.travel/presse.
”Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/susţinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG!!”.
ANTREC a depus dosarul de parteneriat public/privat de două ori și totul s-a blocat în hârtii peste hârtii…
La ce anume faceti referire?
Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat cu sediul central în Frankfurt pe Main.