Despre tradiții și obiceiuri nemțești, airberlin și visitBerlin la conferința anuală a DZT
La o lună de la întoarcerea mea de la GTM 2015, care a avut loc în Erfurt, am ajuns la Conferința de Presă a Organizației Germane pentru Turism (DZT), organizată de Travel Communication Romania, ce a avut loc în dimineața zilei de 27 mai 2015, la care a participat și compania aeriană airberlin, dar și reprezentanți ai Oficiului de Turism al Berlinului (visitBerlin).
Au fost prezenți foarte mulți oameni de media ceea ce demonstrează interesul crescând al Germaniei ca destinație turistică în rândul românilor. Pe scurt, am aflat că:
- românii au realizat 728 000 de înnoptări în Germania în 2014;
- există o creștere de 14,2% față de 2013;
- cele mai populare destinații din Germania agreate de turiștii români sunt: Bavaria, Baden-WA¼rttemberg, Hessen, Nordrhein-Westfalen și Berlin;
- 43% dintre turiștii români își petrec vacanța în Germania, 27% călătoresc pentru afaceri, iar 30% în alte scopuri;
- airberlin a înregistrat 74 000 de pasageri români în anul 2014, în creștere cu 16,3% față de anul anterior;
- în anul 2014 Berlinul a înregistrat 48 000 de înnoptări din partea turiștilor români, în creștere cu 15% față de anul anterior.
airberlin, tendință în creștere
Am înțeles că airberlin zboară nonstop către capitala română și oferă 13 noi conexiuni către și de la București, un avantaj reprezentand-ul faptul că pasagerii pot zbura dimineața către Germania, Austria, Elveția și Scandinavia și se pot întoarce seara acasă.
„România este o piață dinamică pentru airberlin. Se întrevede un potențial ridicat atât în ceea ce privește călătoriile de afaceri cât și în ceea ce privește concediile. Ne așteptăm la o creștere semnificativă a numărului de pasageri, odată cu introducerea celui de-al doilea zbor zilnic între București și Berlin. De la sfârșitul lunii martie se pot rezerva bilete pentru cel de-al doilea zbor“, a precizat Dimitar Dimitrov, Manager regional al airberlin pentru România.
Mai mult decat atat, 24 de procente din totalul pasagerilor români zboară mai departe și utilizează Berlinul ca și o escală în călătoria lor către Copenhaga, Oslo, Göteburg, Stuttgart și Düsseldorf, acestea fiind cele top 5 destinații pentru români.
Focus în 2015 pe tradiții și obiceiuri
Cred că promovarea Germaniei de către DZT ar putea fi luată drept model de promovare a unei țări. Cu o strategie bine pusă la punct, Germania iese în față cu o campanie axată pe tematici bine definite chiar până în anul 2020, anul acesta fiind dedicat tradițiilor și obiceiurilor.
Cum pot influența „Tradițiile și obiceiurile“ imaginea internațională a Destinației de Vacanță Germania? Cu cele trei componente „Germania culinară“, „Tradiții care se trăiesc în continuare“ precum și „Artă și meșteșug“ s-a urmărit crearea unei legături între imaginea pozitivă și modernă a destinației cu tradițiile autentice, care se respectă chiar și în zilele noastre și ancorarea acestora în societatea modernă de astăzi. Ceea ce am și văzut în turul culinar prin Thuringia pe care l-am făcut în vizita mea recentă în Germania, când am fost la celebra fabrică de gogoși făcute din cartofi (dumplings), unde am și aflat istoria lor, dar am participat inclusiv la prepararea acestora!
„Aspectul‚ tradiția și istoria regiunii fac parte, conform monitorului de calitate al DZT, din Top 10 pentru alegerea locului de petrecere a concediului în cazul străinilor care vizitează Germania. Cu această campanie punem accentul pe segmentul tradițional al turismului în orașe, care atrage o parte semnificativă a turiștilor străini“, a justificat Petra Hedorfer, Președinta consiliului de conducere al DZT, alegerea temei. „Astăzi, 22 de procente din incoming-ul Germaniei îl reprezintă zonele rurale. Datorită faptului că punem accent pe trendul actual până la originalitate și autenticitate, promovăm prin intermediul temei „Tradiții și obiceiuri“ dezvoltarea turistică în zonele rurale și totodată consolidăm poziția Germaniei ca și destinație de vacanță durabilă“, campania impulsionând vizitatorii străini să savureze specialitățile locale variate, să descopere petreceri tradiționale și obiceiuri locale în regiunea germană și în diferitele orașe, cum ar fi Oktoberfest-ul de la München și carnavalul din Köln, să cunoască evenimente culturale și festivaluri precum și să descopere artă, muzică și meșteșug popular.
Nu ar fi rău să avem si noi o astfel de strategie…
2030 – se preconizează peste 121 milioane de înnoptări ale străinilor
Europa rămâne în anul 2030 o piață sursă importantă pentru Destinația de Vacanță Germania la nivelul turismului mondial cu o rată de creștere anticipată de 3,3 procente și o cotă de piață de 73 de procente.
De pe piețele de peste ocean, DZT estimează o creștere de 16,1 milioane de înnoptări, această reprezintă o creștere a cotei de piață de la 23,1 la 26,2 procente. Cele mai mari creșteri se așteaptă din China (plus 3,2 milioane de înnoptări), din Statele Arabe din zona Golfului (plus 2,0 milioane) și din SUA (plus 1,9 milioane). Din statele BRIC se estimează un potențial suplimentar de 10,1 milioane de înnoptări până în anul 2030.
Berlin crește în popularitate în rândul vizitatorilor români
Eu am ratat Berlinul de două ori, prima dată fiind la numai o distanță de 2 ore de mers cu mașina. A treia oară sigur nu îl mai ratez! La Berlin se întâlnește un trecut zbuciumat cu un stil de viață urban. Această combinație este tot mai îndrăgită în rândul turiștilor români: în 2014 capitala germană a înregistrat peste 48.000 de înnoptări. Aceasta înseamnă o rată de creștere de 15 procente. Tendința pozitivă va continua și în 2015 – Berlinul a înregistrat deja peste 9.000 de înnoptări (+12,7 %) ale turiștilor români.
E clar ca Berlin are ce oferi. De la tururi de vizitare la renumita poartă Brandenburg sau la rămășițele zidului din Berlin la shopping, cluburi, restaurante gourmet și concerte în aer liber. Cel mai mare și elegant magazin din Europa (KaDeWe), Mall of Berlin și buticuri de designeri elegante pe Kurfürstendamm sau pe Friedrichstraße ne invită la shopping. Modă și design „Made in Berlin“ se regăsește în multe magazine mici în centrul orașului și în City West, aici stilatul „Bikini Berlin“ ridică standardul ca fiind primul Concept Mall al Germaniei. Berlin, orașul care nu doarme, oferă o viață de noapte și distracție până în zori.
Germania mi se pare o destinație completă, pentru toate gusturile și vârstele. O țară superbă, civilizată, interesantă și misterioasă. Și chiar dacă mă repet, trebuie să mai o spun o dată. E țara în care aș putea să rămân!
Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal al Economiei şi Energiei (BMWe) fiind promovată/susținută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/susține strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare la adresa www.germany.travel/presse.
2 Responses
[…] Travel Communication a organizat conferinta de presa a Organizatiei Germane pentru Turism […]
[…] specialiștilor și jurnaliștilor să afle tot ce se poate despre atracțiile turistice pe care Oficiul Național de Turism al Germaniei dorește să le promoveze în anumite […]