Cum a fost la ediția de primăvară a Targului de Turism al României?

Oferte de vacanță la Targul de Turism al României

În perioada 20-23 februarie 2019 a avut loc Targul de Turism al României, care s-a desfasurat la Romexpo, în Bucuresti. Conform datelor oficiale, 19.000 de pasionați de călătorii și-au dat întâlnire la aceasta ediție de primăvară.

La târg au fost prezentate oferte pentru vacanțe pe plaje îndepărtate și exotice, sejururi all-inclusive în țară și în străinătate, călătorii de aventură sau vacanțe la SPA, oferte pentru vacanța de 1 mai sau de Paște, de catre cele 343 de agenții și tour-operatori din Africa de Sud, Albania, Bulgaria, Croația, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Israel, Italia, Maroc, Palestina, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, Tunisia, Turcia și Ungaria. Participările oficiale la târg ale Africii de Sud, Bulgariei, Greciei, Israelului, Republicii Moldova, Marocului, Palestinei și Tunisiei au adus mai aproape de vizitatori savoarea unor destinații care trebuie văzute măcar o dată în viață.

Reprezentanții Consiliilor judeţene din Bistrita, Bihor, Botoșani, Brasov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea au promovat, ca de fiecare dată, cele mai frumoase zone de atracție turistică din România, iar reprezentanții orașelor Amara, Bistrița, Brașov, Botoșani, Constanța, Eforie, Făgăraș, Geoagiu Băi, Herculane, Hunedoara, Iași, Mangalia, Oradea, Piatra Neamț, Târgoviște, Timișoara și ai comunelor Afumați, Miroslava, Molivisu și Vama Buzăului și-au „asezonat” participarea la eveniment cu produse culinare specifice, alături de cele mai frumoase tradiții și obiceiuri din zona din care provin.

Cele mai căutate oferte de la această ediție a târgului au fost cele pentru vacanța de vară, Grecia, Turcia și Egipt rămânând și anul acesta în topul preferințelor. Agențiile de turism au pregătit vizitatorilor suprize dintre cele mai variate. Călătorii au avut la dispoziție chiar și un mod inedit de plată: magneții de frigider din vacanțele anterioare și au putut beneficia de oferte de cazare în Grecia de la doar un euro / noapte. De asemenea, multe dintre agenții au oferit reduceri de până la 50% pentru orice vacanţă contractată pe durata manifestării.

Cei care nu au putut plăti vacanța mult dorită în integralitate la târg, au avut posibilitatea de a o cumpăra și în rate. Turiștii care au preferat deplasarea cu chartere sau cu autocarul au găsit la eveniment reduceri de până la 50% la transport.

Totodată, mulți dintre călători și-au dorit pentru 2020 vacanțe inedite, așa că în cele 4 zile de târg agențiile au primit solicitări pentru destinații precum Africa – Maroc, Tunisia, Caraibe – Cuba, Republica Dominicană, Oceanul Indian – Maldive, Mauritius, Seychelles, Asia – Bali, Sri Lanka, Vietnam.

Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României a fost exact așa cum ne-am dorit! Oferte pentru toate buzunarele, circuite lansate în premieră, momente artistice multiculturale și extrem de mulți vizitatori cu apetit pentru călătorii! În mod cert, în ultimii ani românii preferă să călătorească mai mult în afara granițelor, să iasă din zona de confort, să experimenteze, iar agențiile prezente la eveniment au pregătit pentru 2020 pachete de călătorie pentru noi destinații. Într-o eră în care rezervarea vacanțelor pe internet câștigă tot mai mult teren, noi ne propunem – și cred că și reușim – ca la fiecare ediție a Târgului de Turism al României să aducem laolaltă cât mai multe agenții care să prezinte oferte variate, pentru orice buget, care nu se găsesc în mediul online până la debutul târgului. În plus, de fiecare dată Târgul de Turism al României este în ansamblu o sărbătoare cu multe ingrediente, touroperatorii și reprezenții zonelor istorice românești alegând să se promoveze pe durata evenimentului prin momente artistice spectaculoase, a declarat Mihai Costriș, Director General ROMEXPO, la finalul evenimentului.

Evenimente conexe Târgului de Turism al Romaniei

Pe perioada târgului au avut loc o serie de evenimente conexe care au strâns împreună specialiști în turism, oficialități din domeniul turismului, operatori și furnizori de produse turistice și servicii în turism. La o parte dintre acestea am participat și eu pot spune că mi-au redeschis apetitul de vacanțe, în ciuda evenimentelor care se întâmplă în acest moment pe mapamond.

Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism

Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism, care a avut ca temă Impactul Social media în turism, a dezvăluit secretele din spatele celor mai de succes creatori de campanii online din domeniul turismului. Conferința a atras specialiști social media din agenții de turism, agenții de marketing și PR, ghizi de turism, influenceri și bloggeri care au căutat ultimele informații referitoare la cele mai bune strategii de promovare online a serviciilor din industrie. Participarea numeroasă la eveniment a arătat, încă o dată, interesul crescut al PR-iștilor și publicitarilor pentru vizibilitatea crescută în online și social media, mai ales că în România sunt deja peste 11 milioane de utilizatori de Facebook și peste un million de utilizatori de Instagram.

Infuzia de business, eveniment de susținere a balneologiei romanești

La prima ediție a INFUZIEI DE BUSINESS din acest an, OPTBR a dat startul celei mai mari campanii online și offline de susținere a balneologiei românești (perioada de desfășurare a campaniei: 15 martie – 30 noiembrie 2020). Astfel, la Târgul de Turism Al României a avut loc o dezbatere prin care s-au analizat trendurile industriei la nivel local și internațional:

  • în viitorul apropiat nu se poate rupe balneo de wellness: turiștii sunt împărțiți în familii cu copii, tratament și welness
  • segmentul de turiști care vin după 1990 din afara țării a fost în scădere. Se observă acum o revigorare acolo unde s-au dezvoltat stațiunile. Contează calitatea serviciilor.
  • THR Marea Neagra oferă peste 5000 de camere
  • la Băile Reci din Eforie sud există un proiect de tratament Grădina Libertății
  • se va reface hotelul Vraja Marii din Eforie Nord
  • o parte din personal este adus din străînătate
  • există dificultăți legate de terenuri, deoarece pământurile din zona Mangaliei sunt monumente ale Culturii
  • sunt probleme din cauza lipsei autostrăzilor. Aglomerația dintre Mangalia și Constanța este de neimaginat pe timpul verii. Trebuie găsite soluții pentru depășirea acestor probleme.
  • ce putem face în viitor? Se impune o colaborare strânsă între mediul privat și stat pentru o schimbare.
  • clienții care ajung în hotelurile care oferă tratamente balneo cresc ca și număr, oamenii ajung bolnavi mai devreme.
  • există o problemă și în educarea publicului care nu știe cum să ajungă și cum să procedeze
  • stăm pe o mină de aur și mu știm să o valorificăm
  • hotelurile din stațiunile balneo sunt deschise și pentru oportunități de minivacanțe de relaxare și tratament
  • zona de balneo se poate promova cu drumețiile (concursuri de bike, ciclism)
  • stațiunile balneare nu sunt numai pentru cei suferinzi! (Nicu Rădulescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România). Trebuie să trecem pe prevenție.
  • Romania este competitivă internațional cu turismul balnear

“The heart of Mainland Greece – repere şi atracţii”

Evenimentul “The heart of Mainland Greece – repere şi atracţii” a fost organizat de Regiunea Greciei Centrale (Insula Evia) cu sprijinul Organizației Naționale de Turism a Greciei și s-a desfășurat vineri, 21 Februarie, în sala Paris Rive Gauche din cadrul Novotel Bucharest City Centre. În cadrul evenimentului au fost prezenți reprezentanți ai autorităților locale dar și anteprenori din domeniul turismului (peste 20 de hotelieri, reprezentanți pensiuni, studiouri, etc). Prezentarea s-a axat pe peisajele încântătoare ale zonei, puncte istorice importante și monumente, minuni ale naturii, plaje neexplorate, facilități de ski moderne, rute de hiking și trekking, izvoare termale și, de asemenea, varietăți gastronomice și tradiții din trecut.

Proiectul “Destinaţii Europene de Excelenţă” – EDEN

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri derulează în perioada 2018-2020 proiectul Romania EDEN Destinations Promotion, co-finanțat de Comisia Europeană. Cu ocazia Târgului de Turism al României, a fost organizată acțiunea de promovare a destinațiilor și Proiectului EDEN din România. La acest eveniment a fost organizat un spațiu de prezentare în cadrul standului Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru cele 9 destinații winner (locul I) selectate până în prezent și un seminar în data de 22 februarie 2020, în cadrul căruia au fost promovate destinațiile EDEN și Proiectul EDEN. Proiectul “Destinaţii Europene de Excelenţă” – EDEN, a fost lansat de Comisia Europeană în anul 2006 cu scopul creşterii vizibilităţii destinaţiilor, creşterea conştientizării asupra diversităţii şi calităţii ofertei turistice europene, reducerea perioadelor de sezonalitate, stimularea dezvoltării turismului durabil, decongestionarea destinaţiilor clasice, redirecţionarea fluxurilor de turişti către destinaţii mai puţin tradiţionale.

Prezentare destinație – Ammouliani Island

La târg s-a lansat oficial si ghidul turistic online www.ammouliani.ro. La conferință au participat jurnaliști și bloggeri de turism, fotografi și videografi de travel, agenții și ghizi de turism, hotelieri, dar și asociații de promovare a turismului din frumoasa insulă Ammouliani, singura insulă locuită din Halkidiki, Grecia. Jurnalistul Mihail GĂLĂȚANU este de părere că “nu există un loc atât de arhaic în Grecia, foarte autentic, ca și când te duci să vizitezi niște rude”, iar jurnalistul Mihai VASILE ne-a dezvăluit că în această insulă de numai 4,5 kilometri pătrați a simțit mirosul copilăriei.

Ediția de toamnă a Târgului de Turism al României va avea loc în perioada 12-15 noiembrie 2020 și, pe lângă ofertele de Crăciun și de Revelion, va aduce în prim plan oferte variate pentru vacanțele din 2021.

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hide picture