Animație și voie bună la ediția de primăvară a TTR
La finele săptămânii trecute a avut loc Târgul de Turism al României, ediția de primăvară din 2014, la care am participat in calitate de partener media.
La deschiderea oficială a TTR, printre cei prezenți, s-a aflat și Corina Martin, președintele Asociației Litoral Delta Dunării și vicepresedinte ANAT.
Ca în fiecare an, târgul este un eveniment mult așteptat, atât de către turiști, pentru a prinde oferte bune, având în vedere că agențiile de turism practică reduceri substanțiale pe perioada acestuia, cât și sau mai ales de către cei direct implicați în industria turistică, de agenții, reprezentanți ai diferitelor județe, pensiuni și hoteluri pentru a-și promova pachetele turistice, regiunile sau unitățile de cazare.
Clasica prezentare a acestora la standuri s-a limitat întotdeauna la amenajarea lor într-un mod cât mai atrăgător și la prezentarea de broșuri, pliante și flyere cu ofertele turistice. Nici anul acesta nu au făcut excepție, însă, față de anii anteriori, am remarcat ceva mai multă originalitate, interes și animație, deși mi-aș fi dorit că fiecare stand să iasă din tipare, dar este un început. Evident, nu am prins toate momentele, multe desfăşurându-se în acelaşi timp.
Astfel, la standul Malta Travel a avut loc o ședință interactivă de geografie ilustrată pe corpul uman cu Harta Maltei, bodypainting ce a atras atenția turiștilor prezenți; Happy Tour a venit cu un tramvai la stand (lansand conceptul happytourcity), deși nu adevărat, interesant ar fi fost ca să fie real și să își primească turiștii chiar în interior; Kusadasi ne-a făcut poftă cu înghețată turcească; CFR Călători a adus scaunele din vagoane, chiar dacă standul nu avea o suprafață mare, Perfect Tour s-a răsfățat pe o suprafață generoasă cu amenajări care să aducă aminte de Disney Land, destinație pe care agenția o vinde cu predilecție, însă ar fi putut face o paradă a personajelor Disney printre pavilioane, care să eclipseze, de ce nu, parada lui Radu Mazăre ce a imitat carnavalul brazilian venind cu un show Mamaia Style de promovare a stațiunii, mai ales ca destinație de clubbing.
Județul Alba a venit cu garda Cetății Alba Carolina și cu Făşangii de la Cetea ce au făcut un spectacol pe care mi-ar fi placut sa îl văd extins într-un marș printre standuri; am văzut și meșteri populari, ouă încondeiate, tot în zona ANTREC, iar Râșnov a venit cu o formație ce a încântat urechile celor prezenți. Asociația de Promovare a Turismului Prahova ne-a propus câteva degustări de vinuri, ocazie pentru lansarea pachetelor turistice Drumul Vinului-Prahova, iar Ţinutul Secuiesc a venit cu valize pe post de standuri.
Am mai remarcat spaţiul de prezentare al staţiunilor de pe litoralul românesc, destul de aerisit, dar nu m-a dus cu gandul la mare. Poate dacă aveau mult nisip şi scoici în centru şi niste şezlonguri ori umbrele, pe care le-am văzut, însă, la Portugalia…
Maroc ne-a dansat din buric și Egipt ne-a încântat cu bijuterii, iar regiunea Tessalia din Grecia și Indonezia, cu dansuri tradiționale.
A fost vânzoleală mai ales duminică și expozanții cu care am discutat s-au declarat mulțumiți de vânzări, per total fiind destul de bine.
În aceeași perioadă cu târgul s-au desfășurat și o serie de manifestări conexe de promovare turistică a unor regiuni, zone sau hoteluri și nu numai, la care am participat alături de alți bloggeri de travel, dorind să aducem cititorilor noștri informații interesante și noutăți din domeniul turistic. Cine a fost pe la târg ne-a găsit și pe la standul InfoTravelRomania care ne-a găzduit cu mare drag!
Au fost zile epuizante pentru noi, în care am dormit doar câteva ore pe noapte, dar frumoase și deja aștept ediția următoare a târgului pentru a vedea ce au învățat expozanții din această prima ediție a anului 2014 pentru a veni cu noutăți și îmbunătățiri.
Sper să găsesc zăpada și sănii la standuri, sper să văd o sanie trasă de reni care să se plimbe cu Moș Crăciun prin târg și să împartă cadouri, chiar dacă nu ar fi reali sau ar putea fi, sper și vreau să văd o piscină care să ne îmbie să vizităm centrul SPA al vreunui hotel.
Ca o concluzie:
- cea mai căutată destinație a fost Grecia
- agențiile au venit cu programe și destinații noi
- cele mai căutate pachete sunt cele de early booking și city-breakuri
- au fost reduceri substanțiale la vacanțe de până la 70% pe perioada târgului
- a fost mai multă animație și originalitate la standuri
Avem sau nu avem bani, avem sau nu avem timp, ce avem este clar dorința de a ne simți bine, de a călători, de a vedea o altă lume, de a colinda în lung și în lat, de a interacționa cu cultura și tradiția noastră sau a altor țări.
Târgul de Turism al României rămâne un barometru al vacanţelor noastre și o sursă de inspirație pentru a ne avânta în destinații noi sau interesante, vacanțe care să ne relaxeze, aducând cu noi amintiri care ne rămân o viață în minte și în suflet.
6 Responses
[…] la fiecare ediție, la Târgul de Turism al României, fiecare expozant, fie că este agenție, oficiu de turism al unei […]
[…] perioada 13-16 martie 2014, concomitent cu Târgul de Turism al României, s-a desfășurat Congresul Mondial al Tradițiilor Culinare, gazdă fiind Pullman Bucharest […]
[…] perioada Târgului de Turism al României se desfășoară și câteva manifestări destinate în special celor care activează în industria […]
[…] că nu ar fi rău ca un astfel de forum să se desfășoare data viitoare chiar în timpul Târgului de Turism al României, ca eveniment conex acestuia, adică să aducem muntele la Mahomed. Având în vedere că TTR […]
[…] în acest weekend au loc câteva târguri de turism la Brașov, Iași, Satu Mare și Oradea, unde putem alege sejururi la prețuri reduse, dar și unde […]
[…] dacă există două ediții/an ale Târgului de Turism al României, care se desfășoară la București, la Romexpo, în țară se mai desfășoară și câteva […]