Webstock 2018, o ediție faină
Webstock, editia a X-a
Anul acesta s-au împlinit zece ani de la desfășurarea primei ediții WEBSTOCK, care a devenit cel mai mare eveniment de social media. Pentru mine a fost prima dată când am participat la un astfel de eveniment, însă am fost de multe ori la evenimentele organizate de către Evensys și pot spune că sunt, într-adevăr, reușite.
Interesantă mi s-a părut lista invitaților care au vorbit în prima parte a evenimentului, în ideea de a afla cum folosesc canalele de social media în avantajul lor și care sunt cele mai bune modalități de promovare în acest sens.
În marketing înveți că, fără o strategie bine pusă la punct, este greu sau aproape imposibil să realizezi ceva. Și totuși, o parte dintre invitați au dezvăluit că au fost duși de val și că nu și-au făcut un plan înainte sau nu și-au stabilit neapărat un scop, o direcție…Go with the flow, aș putea spune, ceea ce demonstrează că succesul unui proiect poate fi dat în primul rând de pasiunea cu care pornești și pe care o insufli în ceea ce faci, dar mai ales de continuitate și de multă muncă.
Cum au reușit cei pe care îi admirăm? Aș putea face o colecție de citate :)) , dar poate că experiența celorlați ne poate trezi din amorțeală.
Inventatorul ochelarilor pentru nevăzători, Cornel Amariei, primul dintre vorbitori, ne-a dezvăluit că a învățat mult de pe you tube, de la indieni, că e foarte important ca tot timpul să faci ceva nou și că nu știe cum se simte senzația de plictiseală…Mi-as dori să aud asta de la mai mult tineri din ziua de azi.
Trebuie să existe pasiune în ce faceți și multă muncă și să te gândești întâi la utilizator și abia apoi la ce faci.
Întotdeauna am avut libertatea să fac orice.
Tinerii trebuie să fie expuși la ceea ce poate fi educativ.
Andreea Esca a fost foarte naturală, o fire optimistă, sinceră, spontană și foarte plăcută. A fost prima dată când am văzut-o în real life și când am ascultat-o spunând altceva decât știri.
Mi se pare foarte complicat să îți creezi o imagine și apoi să te ocupi să o păstrezi. Nu mi se pare că sunt altfel față de alți oameni.
Televiziunea este o treabă foarte perisabilă.
Clasicul nu se demodează niciodată.
E foarte important să faci același lucru mult timp la fel.
Fotograful Mihaela Noroc, realizatoarea Atlasului de Frumusețe (The Atlas of Beauty) în care a fotografiat femei din toată lumea, de multe ori plecând singură în călătorii, ne-a spus că atunci ”când pleci de acasă trebuie să te încarci cu foarte multă energie pozitivă” și ”dacă ai încredere în tine poți să dărâmi munții”.
O prezență energizantă a fost Cabral. “Avem o problemă cu timpul. Ăla puțin pe care îl avem, ne batem joc de el. Tot strângem lucruri și cheltuim singura resursă pe care o avem: timpul. Secunda nu o poți lua înapoi. Dacă tot facem asta, măcar să facem lucruri mișto.” Cam da…
O poveste mișcătoare a fost aceea a medicului cardiolog Vasi Rădulescu. Nu o voi spune aici, e foarte lungă, însă a concluzionat că ”Nu suntem împreună. Suntem mai separați că niciodată. Suntem mai dezbinați ca niciodată. E greu să ne dăm un pas înapoi să vedem imaginea de ansamblu. Facem ceva, dar nu construim. E foarte greu să faci ceea ce ți-ai promis. De cele mai multe ori nu ne propunem nimic. Dar cheltuim timp. Ne măsurăm succesul în like-uri, share-uri și vizualizări. Dacă ce facem în online nu se declina în offline nu facem nimic.”
Cam aceasta a fost concluzia multora dintre vorbitori. Tot ceea ce facem în online, trebuie să se reflecte și în offline. Dacă în ultimii ani s-a tot bătut apa în piuă cu mediul virtual și am ajuns să nu mai putem exista fără el, tendința de acum ar fi ca acțiunile noastre să le completam și să le concretizăm și în mediul real.
Social media este privită ca o colecție de instrumente de comunicare online dedicată interacțiunilor, partajării conținutului și colaborării bazate pe comunitate (forumuri, blogging, vlogging, rețelele sociale). Însă, cum spunea un vorbitor ”Sa încercăm să facem ceva împreună din online în offline ca să nu facem degeaba.”
Dacă prima parte a fost dedicată poveștilor de viață, experiențelor unor oameni pe care îi admirăm, partea a doua a Webstock s-a focusat pe sesiuni specializate în digital, marketing, comunicare și platformelor de social media, iar finalul a fost dedicat premiilor, iar aici menționez câștigarea premiului “Personalitatea anului” de către Andreea Balaban, vlogger. Cine vrea să urmărească tot evenimentul, o poate face aici.
Webstock s-a adresat atât bloggerilor, vloggerilor, specialiștilor în PR, consultanților în social media, managerilor comunitătilor online, cât și celebritătilor media. Cred că a fost un eveniment reușit, și nu e de mirare când în spatele lui s-au aflat Manafu & Evensys. Aștept ediția cu numărul XI 🙂 .