Știri turism: sinteza lunii iunie 2017

Zboruri directe Lufthansa între Frankfurt și orașele Cluj și Timișoara din octombrie 2017, de la 149 EUR pentru un zbor dus-întors. Air France și KLM au lansat o campanie promoțională cu prețuri cu până la 30% mai mici!
  1. În cadrul Evenimentului Euro-Prahova care a avut loc în perioada 24-25 iunie la Heidelberg, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova, alături de Muzeul de Istorie şi Arheologie Prahova, Muzeul de Ştiinţele Naturii Prahova, Muzeul de Artă Prahova “Ion Ionescu-Quintus, Teatrul “Toma Caragiu” Ploieşti, Filarmonica “Paul Constantinescu” Ploieşti, reprezentanţi ai parcurilor industriale şi ai cramelor – Casa Bolgiu şi Gramofon Wine, Centrul Judeţean de Cultură Prahova, Biblioteca “Nicolae Iorga” etc) a promovat judeţul Prahova în faţa a celor circa 1000 de turişti germani, şi romani stabiliţi în germania care au trecut pragul expoziţiei. În premieră, s–a lansat ediţia în limba germană, revizuită a broşurii Visit Prahova – Your Royal Holiday, care a fost pe placul turiştilor germani, facilitându-le înţelegerea atât a judeţului Prahova cât şi a României ca destinaţii turistice.

  2. La Mangalia se organizează, pentru al treilea an consecutiv, Liga Naţională de Baby şi Minibaschet, un eveniment ce se va desfăşura, în perioada 18 iunie – 8 iulie, la Mangalia, reunind la start peste 5000 de copii, respectiv 400 de echipe din toată ţara. Potrivit calendarului competiţional, meciurile au loc zilnic, timp de trei săptămâni, până la finalul competiţiei. Vor avea loc patru campionate structurate în câte două categorii: masculin şi feminin pentru babybaschet (până la 10 ani), masculin şi feminin pentru minibaschet (până la 12 ani). Competiţiile se vor desfăşura pe mai multe terenuri simultan, respectiv pe cele opt terenuri de sport din cadrul Liceului „Ion Bănescu”, şase terenuri ale Bazei Sportive „Pescăruş” şi un teren amenajat special cu această ocazie, în zona parcului Diana. Micii sportivi sunt cazați la hotelul Majestic din Jupiter, un hotel ce aparține de lanțul Phoenicia, aflat la câțiva zeci de metri de plajă. Hotelul oferă o piscină exterioară, gradină de vară, terasă și restaurant,  un loc de joacă pentru copii,  iar în fiecare seară se desfăşoară spectacole de divertisment pe scena hotelului,  astfel că acesta reprezintă un loc ideal pentru un sejur la mare inclusiv cu copiii.

  3. Cea de-a cincea ediție a festivalului Săptămâna Haferland, cel mai mare eveniment cultural dedicat promovării zonei săsești din Transilvania, va avea loc în perioada 9 – 14 august 2017 și așteaptă peste 5000 de turiști. Având ca slogan “Tradiții săsești în bucate de poveste!”, ediția din 2017 a Săptămânii Haferland își propune să deschidă apetitul turiștilor pentru mâncarea tradițională săsească. Astfel, tematica ediției de anul acesta a festivalului este gastronomia locală, care a fost prezentată în cadrul unei conferințe de presă susținute la Muzeul Satului, joi 22 iunie 2017. Tot în cadrul conferinței de la Muzeul Satului a fost prezentată și expoziţia „Din universul satului săsesc transilvăneanWandsprüche: Gebet und Arbeit”, care face parte din patrimoniul Muzeului de Etnografie Braşov și care va putea fi vizitată la Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” până pe 30 septembrie 2017.

  4. Vineri, 23 iunie, începând cu ora 11,00, suntem invitaţi în parcarea Hotelului Cetate din Alba Iulia, la o prefaţă inedită a Festivalului Cetăţilor Dacice– „Autobuzul antic”, care va avea loc la Săsciori în 24 – 25 iunie  2017. „Autobuzul antic” va însemna un autobuz pregătit pentru o călătorie în timp şi în care vor urca daci şi romani pentru o lecţie vie de istorie. Acesta va porni la ora 11,00, din parcarea Hotelului Cetate şi va circula timp de câteva ore pe străzile din Alba Iulia, luând de pe traseu călători obişnuiţi care vor interacţiona cu personajele istorice, vor afla despre viaţa dacilor precum şi despre luptele şi conflictele dintre aceştia şi romani.

     Iată cum a fost la o ediție trecută a Festivalului Cetăților Dacice

  5. Air France și KLM au lansat o campanie promoțională cu prețuri cu până la 30% mai scăzute la destinații din ASIA, Caraibe și Oceanul Indian. Prețurile pomoționale sunt valabile până pe 23 iunie 2017 și pot varia în funcție de data călătoriei. De exemplu:
    • Beijing de la 499 euro
    • Shanghai de la 419 euro
    • Male de la 650 euro
    • Mauritius de la 565 euro
    • Saint Martin de la 549 euro
    • Point a Pitre de la 549 euro

    Rezervările pot fi făcute fie în agențiile de turism, fie pe website-ul Air France – www.airfrance.ro sau KLM – www.klm.ro .

    tropical sandy beach in mauritius island

  6. Lansat pe 15 iunie 2016, Lidl Tour a depășit pragul de 6000 de turiști care s-au bucurat de oferte, la cel mai bun raport calitate-preț. Prin intermediul Lidl Tour, românii pot opta pentru circuite, croaziere de neuitat sau sejururi la prețuri foarte bune în cele mai frumoase locuri din țară sau din Europa, America, Asia și chiar Africa. Pentru a sărbători un an pe piața din România, Lidl Tour ne surprinde clienții cu peste 20 de oferte aniversare., care pot fi consultate începând cu 15 iunie 2017 în cadrul unei broșuri dedicate, „Lidl Tour – 1 an”, disponibilă în toate magazinele Lidl din țară, pe site-ul www.lidl-tour.ro și pe pagina de Facebook dedicată Lidl Tour.
  7.  În data de 8 iunie 2017, hotelul Tempo din București a fost gazda unui briefing de presă. Proprietarul hotelului, doamna Gulen Hashmi, investitor din Turcia stabilit de mult timp în România, a făcut o analiză a evoluției turismului bucureștean și a industriei hoteliere din Capitală, cu cifre și tendințe, pentru a vedea unde se poziționează pe plan internațional, ca destinație turistică. La această întâlnire a venit și un invitat surpriză: artistul italian și internațional Francesco Napoli, care iubește România, în general, și Bucureștiul în special, observând, de-a lungul anilor, evoluția capitalei României. Francesco Napoli, însoțit de către impresarul Radu Groza, va face și o radiografie a Bucureștiului ca destinație de evenimente și spectacole. 
  8. Lufthansa va avea zboruri din ambele orașe către cel mai mare hub al său din Frankfurt. Odată cu aceste rute, pasagerii din Cluj-Napoca și Timișoara vor avea acces la 174 conexiuni către 71 de țări. Compania Lufthansa, care se bucură de o vechime de 50 de ani pe piața românească, va adăuga programului său de zboruri încă două rute noi. Începând cu 29 octombrie 2017, pentru prima dată, Lufthansa va avea zboruri zilnice către Frankfurt atât din Cluj, cât și din Timișoara. Ambele orașe sunt deja conectate cu Munchen. Aceste noi zboruri Lufthansa vor avea orar zilnic și vor fi operate cu o aeronavă Embraer 190 care le oferă pasagerilor 100 de locuri atât la clasa Business, cât și la clasa Economy. Printr-un singur transfer la Frankfurt, clienții din România pot alege din 174 conexiuni cu 71 de țări.
  9. Prima ediție a proiectului ReMarking Romania organizat de asociația ArtTour România, împreună cu Salvamont Argeș, Salvamont Câmpulung Muscel și Centrul de Informare Turistică Dâmbovicioara s-a desfășurat în weekend-ul 26-28 mai 2017, bucurându-se de un mare succes. Au fost marcate 8 trasee montane din Munții Piatra Craiului, în zona Dâmbovicioara, cu ajutorul a peste 70 de voluntari, veniți din Argeș, Dâmbovița, Brașov, București. În paralel cu această activitate, Centrul de Informare și Promovare Turistică Dâmbovicioara, alături de asociațiile „Clubul Prieteniei” și „Societatea Română de Protecția Mediului” (SRPM) au desfășurat o campanie de ecologizare a zonei. Sâmbătă seara, toți voluntarii au fost răsplătiți de către localnici. Aceștia au organizat o masă festivă, unde au adus preparate tradiționale din zona Dâmbovicioarei. 
  10. În minivacanţa de Rusalii, Prahova a rămas o destinație preferată a turiștilor, care au ales să se relaxeze aici, gradul de ocupare atingând în medie 70%. Stațiunile care au fost cele mai căutate au fost Sinaia și Bușteni. În Câmpina şi Breaza au avut loc evenimente care au atras turiştii în numar semnificativ (grad de ocupare în medie 60-65%) precum Concertul de 1 iunie de pe platoul Muscel de la Campina sau “Joc și Cant la Breaza – Tradiţia, punte de legătură între trecut şi viitor”. Tot la Breaza, turiştii au fost invitaţi la Expoziţia Memorială ~ Aurel Vlaicu~ unde au putut admira expuse prin Asociaţia ARPA Aurel Vlaicu o serie de machete ale celebrului inventator. Pe data de 1 iunie şi-a deschis porţile pentru un nou sezon turistic Complexul Şoimul – Băile Sărate Telega. Aici turiştii s-au bucurat de o baie plăcută, apa lacului sărat fiind deja foarte caldă, peste 30 grade, datorită efectului de seră care se crează în apă sărată. Gradul de ocupare aici a fost de aproximativ 35%.

Pe măsură ce se anunţă evenimente, articolul va fi actualizat.

Nota bene:

Toate informaţiile (plus o parte din fotografii) sunt primite direct de la sursă, iar evenimentele de mai sus pot fi cele la care am participat/voi participa şi/ori sunt partener media.

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.