Smart up your Travel Business cu ajutorul cunoașterii cliențiilor
Săptămâna trecută, am participat la “Leisure travel & clients: Smart up your Travel Business“ , un eveniment adresat agențiilor de turism, care s-a axat pe clienți, pe tipologia acestora și care ar fi soluțiile pentru creșterea numărului de clienți.
Leisure travel & clients: Smart up your Travel Business a fost organizat de Turism Market și i-a avut ca speakeri pe Carmina Nițescu, Mădălin Măncilă și Andrei Georgescu, evenimentul fiind moderat de Alex Filip.
Chiar dacă evenimentul i-a avut ca principali beneficiari pe cei care lucrează în domeniul turismului, fie că vorbim de hotelieri, fie că ne referim la agențiile de turism, subiectul se poate foarte bine plia și companiilor din alte domenii de activitate.
Cel mai notabil lucru pe care l-am reținut a fost importanța cunoașterii clientului, fapt prin care companiile ar putea adăuga un plus de valoare, dar și fideliza clienții și oferi servicii de calitate.
Într-o lume în care există atât de multe firme cu servicii asemănătoare, cum ar putea o companie să supraviețuiască sau să se distingă pe piață? Orientându-se foarte mult spre client și personalizând serviciile oferite.
Despre importanța cunoașterii clientului a vorbit Carmina Nițescu, menționând câteva întrebări esențiale pe care orice companie ar trebui sa le pună pentru a realiza un profil al clientului, acestea fiind legate de vârstă, sex, interese, pasiuni, preferințe, status marital, etc.
Agențiile de turism și hotelierii își pot fideliza clienții, prin excelență, deoarece orice client este pasibil de a reveni și solicita încă cel puțin o dată serviciile acestora. A nu lua în considerare acest lucru, înseamnă a rămâne un anonim printre alte sute de companii care oferă servicii asemănătoare, înseamnă a nu te distinge cu nimic și a nu reuși să urci prea tare, dacă nu deloc, pe scara succesului.
Mi-a plăcut precizarea lui Mădălin Măncilă vizavi de tipologia clienților, clasificându-i pe aceștia în:
- clientul price
- clientul needucat
- clientul educat
- clientul researcher
Dealtfel, prezentarea acestuia a fost foarte spumoasă și captivantă 🙂 . Eu cred că sunt tipul clientului researcher…
Și pentru că am vorbit de valoare mai devreme, potrivit lui Mădălin Măncilă, există câteva moduri pentru a da valoare produsului:
- acesta trebuie să rezolve mai multe probleme
- să țină cont de gusturile clienților la un moment dat (efectul de turmă joacă un rol important)
- să țină cont de veniturile clienților
- la același preț cu al concurenței, produsul trebuie să fie mai bun de 10 ori
Având în vedere cele expuse de cei doi specialiști în turism, prin speech-ul lui Andrei Georgescu s-au oferit câteva soluții care pot duce la cunoașterea unor clienți, atât cu ajutorul newslettere-lor, cât și a unor chestionare pe care le pot pune companiilor, oferind astfel de servicii personalizate acestora.
Se pare că zicala “Clientul nostru stăpânul nostru” ar trebui să revină în atenția celor care doresc să își cunoască clienții astfel încât să ofere servicii targetate perfect pliabile cerințelor lor și, de ce nu, să creeze acea nevoie care a revoluționat la un moment dat comerțul, în general.
“LT&C- Leisure Travel & Clients: Smart up your Travel Business” a fost un eveniment organizat de TurismMarket.com, powered by Prestige Tours, susținut de White Image si Hotel Europa Royale, ce s-a adresat agenților de turism și celor care sunt interesați de dezvoltarea companiei lor și de oferirea de servicii targetate în funcție de nevoile clientului.