Romanian Digital Travel Conference 2019: importanța marketingului online in dezvoltarea turismului

În data de 28 octombrie 2019 am participat la cea de-a VI-a ediție a Romanian Digital Travel Conference, eveniment la care am fost prezentă încă de la prima ediție. Cu fiecare an, informațiile oferite au fost dintre cele mai diverse și de actualitate, insa ediția din 2019 a excelat, atât prin prisma prezentărilor și a conținutului, cât și a interacțiunii cu publicul, format din oameni care activează în turism în diferite domenii.

Iată și cele patru paneluri incluse în programul Romanian Digital Travel Conference:

Panel Digital – Moderator Mădălin Mancila

  • Alexandru Hodoiu ( Travelport )
  • Eugen Predescu ( Canopy )
  • Eugen Potlog ( UX Studio )
  • Cristian China-Birta ( Kooperativa 2.0 )

Panel Legislativ – Moderator Gabriela Peset

  • Bogdan Marius Chiritoiu ( Președinte al Consiliului Concurenței )
  • Veronica Georgescu – Șef Serviciu la Direcția Juridică Ministerul Turismului
  • Lavinia Petrache – Director Direcția Control Ministerul Turismului
  • Tudor Galos ( Consultant GDPR )

Panel Digital – Moderator Ana Smadeanu

  • George Cioceanu ( Travelfuse )
  • Claudia Tocilă (Vola)

Panel Hotels – Moderator Anita Panait

  • Cristina Huzum ( Sheraton )
  • Raluca Constantinescu ( Epoque Hotel )

Aș vrea să punctez câteva prezentări, tocmai pentru a ilustra cele spuse mai sus.

Cristian China-Birta (Kooperativa 2.0) a ținut să menționeze de câteva ori că „Orice prost poate zice orice în social media!”. Într-o era în care aproape toți avem acces la internet și conturi de social media, oricine poate să își dea cu părerea despre orice, iar dacă este supărat pe un brand, e clar că nu va spune ceva de bine…

Eugen Potlog ( UX Studio ), despre optimizare:

Cum crești rata de conversie pe site? Ai nevoie de un proces clar care să dea rezultate concrete.

Greșeli comune în activitatea de optimizare a ratei de conversie:

  • ne bazăm doar pe bunele practici de usability
  • copiem site-uruile competiției / din industrie (Nici ei nu știu ce fac!!!)
  • implementăm idei citite pe bloguri
  • luăm decizii referitoare la site, fără o analiză a datelor
  • nu ascultăm ce ne spun cliențîi / ultilizatorii site-ului. Nici măcar nu îi întrebăm.
  • evaluăm doar rata de conversie finală a site-ului, fără a analiza micro-conversiile. Fiecare etapă trebuie calculată și măsurată!

Ce trebuie să facem?

  • o analiză tehnică a site-ului (cât de bine funcționează tehnic, pe ce dispozitive are site-ul probleme)
  • o analiză euristică (care sunt ariile cheie din site, cât de relevant e conținutul pentru utilizatori, cât de clar este conținutul…). Arhitectura informației contează pe site. Oamenii citesc site-urile scanandu-le.
  • o analiză digitală (care arii din site “pierd” cei mai mulți utilizatori, cum se comportă pe site diverse segmente de utilizatori, ce fac utilizatorii pe site, ce acțiuni sunt corelate cu rate de converșîi mai mari)
  • mouse / session tracking (pe ce elemente dau utilizatorii click, până unde dau scroll utilizatorii pe pagini)
  • analiza formularelor (cum sunt utilizate, care câmpuri produc cele mai multe erori, care sunt cele mai des întâlnite)
  • analiza calitativă (cum îi putem grupa pe cumpărătorii noștri, ce îi diferențiază, ce problema caută aceștia să își rezolve, cum iau deciziile)
  • centralizarea și prioritizarea problemelor și oportunităților de optimizare
  • crearea ipotezelor de optimizare, identificarea, implementarea și testarea soluțiilor, analiză rezultatelor și reluarea procesului (cum sunt identificate soluții alternative, în ce fel modificările propuse au influențat obiectivele paginii/site-ului).

Apropo de optimizare:

Optimizarea face diferența când bugetele sunt limitate (Mădălin Mancila).

Despre GDPR cu Tudor Galos ( Consultant GDPR ):

  • consimțământul nu se poate folosi la absolut orice, trebuie să fie liber dat și se poate retrage oricând
  • angajații au dreptul la intimitate când sunt la serviciu
  • clienții au dreptul la intimitate, mai ales când sunt în concediu
  • atenție la fotografii, mai ales cu copiii, care sunt categorii vulnerabile
  • CNP – ul nu este necesar în facturi

Raluca Constantinescu (Hotel Epoque) a susținut o prezentare despre impactul review-urilor online asupra brandurilor, care a subliniat faptul că majoritatea consumatorilor sunt influențați de recenzii. Ceea ce este perfect adevărat, dacă ținem cont că ne interesează atât comentariile și părerile lăsate pe portalurile de unde căutăm produse, cât și cele de pe site-urile de unde ne culegem informații cu privire la petrecerea unei vacanțe. Orice review ne poate influența decizia de cumpărare, iar ca brand, suntem intersați în recenzii pozitive.

Cred că această ediție a Romanian Digital Travel Conference, a fost una dintre cele mai interesante și invit agențiile de turism și toți cei care lucrează în turism să participe pe viitor la astfel de evenimente unde pot afla informații de ultimă oră cu privire la marketing-ul online și social media, elemente cheie ale oricărui tip de business în ziua de azi.

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.