România participă la Târgul Internaţional de Turism Matka, cel mai important din Finlanda

Aşa cum menţionam în Previziunile din turism în 2017, sunt optimistă că anul acesta vom avea un an bun în ceea ce priveşte incoming-ul şi tot mai mulţi turişti vor veni să ne viziteze ţara. Numeroasele târguri internaţionale de turism la care participă Ministerul Turismului, dar şi reprezentanţi ai agenţiilor de turism din România, cât şi ai altor firme conexe, nu vor rămâne fără rezultat.

Anul 2017 a început foarte dinamic în acest sens, astfel că România şi-a anunţat prezenţa:

  • în perioada 12-15 ianuarie 2017, la Târgul de turism „Ferien Messe´2017” din Viena, cea mai importantă manifestare de acest gen din Austria. În standul de 120 de m au fost anunţaţi 27 de expozanţi reprezentând agenţii de incoming, destinaţii turistice şi prestatori de servicii turistice.
  • în perioada 18-22 ianuarie 2017, la Târgul de turism FITUR (Feria Internacional de Turismo) Madrid, cea mai importantă manifestare expoziţională dedicată turismului din Regatul Spaniei. Standul României are o suprafaţă de 121,5 mp în cadrul căruia expun 26 agenţii de turism, tour-operatori, autorităţi locale şi asociaţii de turism din ţară.
  • în perioada 19 – 22 ianuarie 2017, la Paris la cea de-a XXXV-a ediţie a Târgului de Turism „Les Thermalies”, cel mai important târg de termalism şi talasoterapie din Franţa, care va avea loc la Carrousel du Louvre, spaţiu expoziţional situat în centrul capitalei franceze (sub Muzeul Louvre). Prezenţa României, ce are peste 2.000 de surse minerale şi termale (33% din sursele Europei) este foarte importantă, astfel că sper ca turismul de sănătate să aibă şi mai mari şanse de dezvoltare pe viitor.

Citeşte şi Turismul de sănătate are o şansă în România?

  • în perioada 19 – 22 ianuarie 2016, la Târgul internaţional de turism Matka – Nordic Travel Fair (târgul se desfăşoară la Helsinki Expo & Convention Center). La Standul României îşi vor promova ofertele turistice 9 firme din România. Pe perioada târgului, la standul ţării noastre vor fi organizate inclusiv degustări ale vinurilor româneşti. Târgul de Turism Matka este cea mai importantă manifestare de profil din Finlanda şi cel mai mare târg de turism din Nordul Europei, ce se adresează atât specialiştilor din turism, cât şi publicului. Peste 1.000 de firme din circa 80 de ţări îşi promovează an de an oferta la această manifestare, considerată una dintre cele mai importante de pe piaţă scandinava.

matka

Sursă foto

Asociaţia Litoral – Delta Dunării participă la târgul de turism Matka Helsinki (Finlanda), continuând, astfel, campania Mamaia Style, care promovează evenimentele ce au loc pe litoral, plajele cu nisip fin lărgite în 2016, atracţiile pentru toate vârstele, petrecerile şi distracţia în cluburi, precum şi serviciile hoteliere pentru toate gusturile. Asociaţia Litoral – Delta Dunării, începând de anul trecut, a inclus ţările nordice între pieţele ţintă vizate pentru campaniile de promovare a litoralului românesc din acest an, promovând la Helsinki potenţialul turistic, arheologic, cultural, terapeutic şi gastronomic al Dobrogei.

“Participăm în premieră la un târg de turism în ţările nordice, întrucât în strategia noastră de management al destinaţiei Litoral şi Delta Dunării am inclus între obiective pentru acest an recâştigarea pieţelor externe care au fost tradiţionale pentru litoralul românesc cu mai mulţi ani în urmă, între care şi ţările scandinave, Germania, Polonia, etc. Discutăm în aceste zile cu tour-operatorii finlandezi şi companiile aeriene pentru a-i atrage în vederea introducerii unei linii charter pentru Constanţa, începând din anul 2018. Astăzi, în prima zi de târg, vom susţine o prezentare a litoralului şi Deltei Dunării în cadrul unui eveniment organizat la Ambasada României la Helsinki.”, a declarat Corina Martin, Preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, într-un comunicat.

Finlanda are o tradiţie destul de lungă în organiarea târgurilor de turism, primul astfel de târg fiind organizat încă din 1936, promovând la momentul respectiv, produsele turistice şi turismul maritim. În 1979 Finnish Fair Corporation a organizat prima manifestare dedicată industriei, în colaborare cu Finnish Travel Association, iar din 1987, manifestarea şi-a schimbat numele în Matka.

Conform datelor transmise de Ministerul Turismului, în 2015, târgul a atras un număr total de 72.594 de participanţi, dintre care 58.108 consumatori direcţi şi studenţi ai facultăţilor de profil şi 19.486 de reprezentanţi ai industriei, iar spaţiul total de expunere a fost de 10.342 m² şi au participat 944 de expozanţi din 87 de ţări. Ar fi fost interesant să vedem şi o statistică pentru 2016.

Ceea ce m-a surprins, însă, în mod plăcut când am aflat de acest târg, la care participăm pentru promovarea României ca destinaţie turistică este o statistică legată de difuzarea în media şi în spaţiul virtual, semn că Finlanda pune preţ pe strategiile de promovare care includ blogosfera de turism, astfel că în 2015 au participat:

  • 70 de bloggeri de turism din străinătate – 3,5 milioane de cititori lunar, în total
  • 129 de bloggeri de turism din Finlanda – 500.000 de cititori lunar, în total

Dacă luăm în considerare că, turiştii finlandezi efectuează 2,8 călătorii internaţionale pe an şi cheltuiesc, în medie, pentru călătorii 2.340 euro de persoană anual, o prezentare a României din punct de vedere turistic la Târgul internaţional de turism Matka şi a atracţiilor cu care ne mândrim, nu poate fi decât salutară.

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.