Informații utile referitoare la reprogramarea sau anularea călătoriilor

În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, vine cu câteva precizări importante:

  • voucherele de vacanță de anul trecut, emise în perioada martie 2019 – decembrie 2019, indiferent de suport, se pot folosi ulterior încheierii situației epidemiologice actuale și a efectelor ei, până pe data de 31 mai 2021
  • voucherele de vacanță pentru anul în curs se vor emite exclusiv pe suport electronic
  • dacă ați rezervat sau achiziționat un pachet de servicii de călătorie (o combinație de cel puțin două tipuri diferite de servicii de călătorie, de exemplu, transport și cazare), a cărui executare nu a început încă, aveți posibilitatea să anulați călătoria fără penalități în anumite condiții. Recomandarea ministerului este aceea de reprogramare a vacanței, cu acordul părților, astfel încât, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să puteți călători în aceleași condiții precum cele contractate inițial către destinațiile alese.
  • dacă doriți amânarea călătoriei pentru o dată ulterioară încheierii perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, vi se recomandă să faceți o cerere în scris către operatorul economic
  • dacă doriți anularea călătoriei și recuperarea sumelor achitate în avans operatorului economic din turism, vi se recomandă să faceți o cerere în scris către operatorul economic
  • dacă agenţia de turism organizatoare sau, după caz, agenţia de turism intermediară, nu a îndeplinit cerinţele în materie de informare cu privire la comisioanele, tarifele, penalităţile de încetare sau alte costuri suplimentare înainte de încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie, conform art. 6, alin. (2) din OG nr. 2/2018, nu veți suporta aceste costuri
  • dacă ați achiziționat un singur serviciu turistic (exemplu: doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse) și vă aflați în imposibilitatea de a beneficia de el din cauza condițiilor epidemiologice actuale și a efectelor acesteia, una dintre variantele pe care le puteți lua în calcul este reprogramarea. Dacă doriți anularea sejurului și rambursarea sumelor achitate în avans, se menționeaza că nu pot fi aplicate prevederile OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate. Rambursarea acestor sume, în cazul serviciilor singulare, intră sub incidența Codului Civil.
  • în situația în care „circumstanțele inevitabile și extraordinare” intervin după începerea executării pachetului de călătorie și vă găsiți în imposibilitatea de a vă întoarce în condițiile stabilite prin contract, agenţia de turism organizatoare suportă costul cazării necesare, pe cât posibil de categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depăşeşte trei nopţi pe călător, conform prevederilor art. 14 alin. (16) din OG nr. 2/2018.

Ministerul adresează rugămintea de a se lua în considerare volumul mare de solicitări la nivelul operatorilor economici din domeniul turismului și de a trata cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse de aceștia pentru soluționarea cu succes a solicitării. Detalii cu privire la cele menționate mai sus, regăsiți pe pagina oficială.

Citește și Clarificări asupra aplicării legislației în vigoare cu privire la cererile de anulare cauzate de Coronavirus

Reamintesc că, lista alertelor de călătorie este disponibilă la adresa MAE, mai ales dacă plănuiți să vă petreceți următoarea vacanță în afara granițelor.

Citește și Cum ne vindecăm de “virusul” călătoriilor în timpul epidemiei de coronavirus?

povestidecalatorie

Blog de travel si evenimente din industria de turism.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.