Impactul Social media în turism la ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism

Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism, care s-a desfășurat pe data de 21 februarie 2020, în cea de a doua zi a Târgului de Turism al României, și care a avut ca temă Impactul Social media în turism, a dezvăluit secretele din spatele celor mai de succes creatori de campanii online din domeniul turismului.

Conferința a atras specialiști social media din agenții de turism, agenții de marketing și PR, ghizi de turism, influenceri și bloggeri care au căutat ultimele informații referitoare la cele mai bune strategii de promovare online a serviciilor din industrie.

Cristian Florea – Social Media Strategist: ne-a povestit despre „Ce conținut prinde în social media”. Cristian Florea este unul dintre cei mai cunoscuți strategi de social media. A lucrat în agenție că social media manager și în paralel a pus bazele unui proiect numit #casastiti, premiat la Webstock Awards, categoria Utility. Este pasionat de social media și pune conținutul de calitate înaintea traficului unei pagini. Acesta consideră că:

  • 53% accesează social media imediat după ce se trezesc
  • restul accesează știri din țară și străinătate, urmăresc persoane publice, paginile brandurilor sau pentru amuzament și relaxare
  • facebook nu mai e mediu de comunicare pentru tineri
  • clipurile și fotografiile au cel mai mare număr de reach
  • facebook nu o să mai aibă utilitatea de acum peste 2 ani
  • tinerii au migrat pe Instagram
  • oamenii au așteptări de la Instagram azi mai mult decât acum câțiva ani
  • instagram Stories este cel mai consumat
  • linkedin oferă cel mai bun reach organic, se adresează oamenilor maturi de 35+ și este o rețea profesională
  • you tube este perfect pentru investiții pe termen mediu și lung, dar mai complicat, cel mai complex tip de conținut
  • sunt 10 milioane de oameni care vizualizează conținut pe rețelele de socializare
  • categoriile de conținut cu rată mare de succes sunt de tip how to, de tip știați că, de tip trending topic – să urmărești trendurile și să vezi ce merge, de tip new features, de tip pain points – identificarea potențialelor probleme ale clienților și făcută o postare despre asta
  • conținutul trebuie să fie de calitate și interesant, scurt și la obiect.

Mihaela Barbu – Specialist New Media, Journalist, PR Specialist, Visual Storyteller a pus accentul pe ”Instagram ca Instrument de comunicare și cum poate fi folosit cu succes în domeniul turismului”. Concluzii?

  • trebuie să fii prezent în online
  • instagram este despre vizual
  • postările de tip video reprezintă cel mai prețios conținut pentru instagram
  • s-a lansat opțiunea de cumpărare pe Instagram

Roxana Ciuchilan – Travel influencer – PrinLume.com, ne-a vorbit despre „PROs and CONs of SOCIAL MEDIA TRAVELS”. Roxana considera că:

  • suntem permanent conectați, online
  • toți folosim social media când suntem plecați în vacanțe
  • beneficiile social media: face călătoritul mai ușor, multe informații prezentate
  • oamenii caută inspirație pe Instagram prin poze, care creează dorința de a ajunge acolo
  • poza din vacanță e cartea poștală a vremurilor noastre
  • social media creează awarness și reprezintă cartea de vizita a brandului
  • în social media se creează și așteptări negative, se promovează ideea de perfecțiune și poate crea dezamăgire
  • oamenii sunt focusati pe pozele frumoase în instagram în loc să profite de vacanță

Diana Dima – Directorul de marketing al Memento Group of Companies, grup care ȋnglobează şi Christian Tour – principalul touroperator de vacanţe charter din România, a vorbit despre Managementul de criză. Astfel:

  • trebuie să fim prezenți de la punctul 0 la final deoarece criza afectează credibilitatea brandului  și se poate amplifica în social media, se escaladează în presă pentru notorietate, dezbatere și vâlvă
  • o criză poate începe cu un articol, tweet, status pe facebook, post pe blog, you tube și toți utilizatorii devin content generator
  • o criză apare când e lumea mai dragă și trebuie să fii pregătit
  • crizele din social media apar din experiențele negative ale clienților, partea de PR și influencer e mai prost pusă la punct, se încalcă normele etice și angajații vorbesc, ceea ce afectează imaginea brandului
  • răspunsul poate fi întârziat sau nepotrivit în social media, contează cât de repede răspunzi, ce, și mai ales cum
  • evitarea crizei pentru preîntâmpinare e cel mai important lucru, trebuie să existe un plan de preîntâmpinare a crizelor (în caz de accidente, întoarcere charter, agent nepoliticos, overbooking)
  • monitorizarea crizei și răspunsul în timp util în social media sunt vitale

Dana Rentea – Președinte Asociația Lucrătorilor în Turism Infotripiști a susținut prezentarea „Vorbim tot mai des despre nevoia de a ne reinventa. Haideți să învățăm cum să facem acest lucru”:

  • trebuie să învățam încontinuu despre lumea virtuală și cum apărem în ea
  • crește segmentul de turism care nu mai vrea să vină în agenție, desi agenția la stradă are un atu – consilieri de calitate, contact direct

Participarea numeroasă la eveniment a arătat, încă o dată, interesul crescut al PR-iștilor și a specialistilor in publicitate pentru vizibilitatea crescută în online și social media, mai ales că în România sunt deja peste 11 milioane de utilizatori de Facebook și peste un million de utilizatori de Instagram. Avem un an la dispoziție să urmărim creșterea interesului pentru social media și, de ce nu, maturizarea acestei forme de comunicare fară de care nu mai putem să concepem lumea de astăzi.

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

1 Response

  1. Mulţumesc pentru prezență și rezumat! 🙏🏻

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.