Cum isi cumpara romanii vacantele? Am aflat la eTravel Conference!

Saptamana trecuta, respectiv pe data de 11 aprilie 2013, a avut loc un eveniment important in industria online a turismului din Romania: eTravel Conference, la care am avut onoarea sa fiu blogger oficial. Evenimentul organizat de Evensys a fost structurat in sesiuni de dezbateri si trei seminarii paralele, la finalul acestuia desemnandu-se castigatorii eTravel Awards 2013.

IMG_6447Cel care a deschis conferinta eTravel a fost Cristian Manafu care a prezentat agenda conferintei si a facut un preambul la studiul facut in ianuarie 2013 de catre Daedalus pe 600 de internauti din mediul urban ce se incadreaza in grupa de varsta 18-55 de ani, studiu pe care mi-am propus sa il aduc in discutie separat, avand in vedere tematica abordata.

Scopul studiului prezentat de Daniel Enescu (Partner Daedalus Millward Brown), a fost sa divulge tendinta romanilor de a se informa si achizitiona on line o vacanta. S-a remarcat o pondere marita a celor care si-au cumparat vacante in Romania – 53%, comparativ cu cei care au cumparat o vacanta in strainatate -20%.

La tipurile de servicii cumparate de romani pentru petrecerea unei vacante in Romania, cele de restauratie (masa) au avut un procent de 83.7%, urmate de cazare cu 77.9% si de cele referitoare la achizitionarea de bilete la muzee, concerte, spectacole ori transport. Asigurarea este solicitata in proportie de numai 18.4% si un procent mult mai mic cumpara biletele de avion – 14.2%.

Daca ne referim la o vacanta in strainatate, romanii pun pret similar pe masa si cazare, in schimb, sunt mai dornici de a cumpara bilete la muzee si concerte – 73.3%, bilete de transport – 60.8%, iar la capitolul asigurare vorbim deja de un roman constient sau informat care prefera sa doarma linistit cu capul pe perna in cazul in care ar intampina probleme de sanatate, procentul fiind de 66.7%. Biletele de avion sunt cautate si ele intr-un procent ridicat – 61.7%.

Interesanta este tendinta romanilor in achizitionarea serviciilor turistice direct de la furnizorii acestora intr-un procent de 71.3%, ceea ce, din punctul meu de vedere, denota fie apetitul romanului pentru a-si construi singur vacanta, fie de a scapa de niste costuri uneori  aparent mai ridicate ale agentiilor de turism versus cele directe, tinand cont ca agentia de turism poate oferi tarife sensibil mai mici datorita marilor contigente cumparate.

Fireste ca aceasta diferenta este discutabila si depinde foarte mult de zona de destinatie si de tipul de servicii achizitionate, precum si de alti factori.

Balanta se inclina, insa, in favoarea agentiilor de turism atunci cand ne alegem vacantele in strainatate, 46.7% dintre romani preferand sa achizitioneze pachetele turistice direct de la acestea.

In privinta apelarii la serviciile on line ale furnizorilor de servicii turistice, cand este vorba de o vacanta afara romanii apeleaza in proportie de 50% la mediul on line si numai intr-un procent de 20% prefera sa intre pe site-ul unei agentii de turism.

Clar este faptul ca foarte putini mai pleaca neinformati, 66% cautand informatii despre viitoarea lor vacanta, fie ca citesc in ghidurile si cartile de calatorie, fie ca solicita informatii sau sfaturi in retelele sociale sau in comentariile de pe diverse forumuri.

Credeam insa ca suntem mai ahtiati dupa promotii, dar studiul precizeaza ca doar 7% sunt interesati de oferte last minute, la fel si de early booking si numai 4% de un city break.

Studiul a mai prezentat modul in care romanii s-au orientat in comunitati dupa sfaturi cu privire la viitoarea vacanta, fie vizavi de cazare, transport, cat si de celelalte servicii.

Desi a fost o dezbatere controversata in sala, atat printre vorbitori, cat si printre participanti, mai ales legata de reprezentivitatea esantionului, concluzia care se poate desprinde din acest studiu este ca romanii nu mai pleaca neinformati, ca apeleaza din ce in ce mai mult la serviciile oferite direct de catre furnizorii de produse turistice si ca nu se sfiesc sa foloseasca mediul on line pentru asta, dar si ca acestia prefera vacantele in Romania, ceea ce nu e un lucru minor.

Mai punem mana pe o carte, fie ea si ghid de calatorie, mai butonam un computer, stim cate ceva despre locurile in care dorim sa mergem si mai ales de ce dorim sa mergem in destinatia respectiva si nu in ultimul rand avem o tara frumoasa care merita a fi (re)descoperita!

IMG_6450IMG_6451IMG_6457 IMG_6452 IMG_6453 IMG_6454 IMG_6455

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

1 Response

  1. 18 April, 2013

    […] la eTravel Conference am aflat cum isi cumpara romanii vacantele, in seara ce tocmai s-a incheiat am aflat cum pot romanii sa isi planifice vacantele in viitor cu […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hide picture