Cu ce ne va surprinde Târgul de turism al României la prima ediţie din 2015?

În fiecare an am participat la ambele ediţii ale Târgului de Turism al României, mai întâi în calitate de vizitator şi potenţial turist, apoi expozant pentru cei care lucrează în industria de turism şi, în final, ca blogger de travel, pentru a lua pulsul pieţei turistice.

La început vânam cataloage şi pliante pentru a le studia acasă pe îndelete, pentru a mă delecta cu câte o destinaţie de vis, dar încercam şi să prind ceva reduceri care se practicau pe perioada târgului. Standurile nu ieşeau cu nimic în evidenţă şi am prins vremurile când TTR se ţine în cupola centrală a Romexpo. Era mai simplu atunci, mergeai în cerc şi treceai pe la fiecare.

Timpul a trecut, pliantele au început să nu mă mai intereseze pentru că acum îmi adun informaţiile de pe internet. În acelaşi timp, citesc revistele de turism, precum revista Vacanţe la Ţară, ale căror informaţii nu se perimează.

Expozanţii au încercat şi ei să modifice ceva, să evolueze şi se bazează acum pe primul impact pe care îl poate avea publicul în faţa unei agenţii de turism sau hotel: mărimea şi designul standului. Şi s-au mutat din cupola centrală în C-uri, pentru că în aceste pavilioane se organizează acum TTR, destul de alambicate, aşa că m-am gândit să pun şi o hartă ca să ştiţi unde să-i găsiţi dacă nu sunteţi familiarizaţi cu Centrul Expoziţional.

harta

Sigur, forfota mare este în C1 şi C2, unde expun agenţiile de turism de top, ca să spun aşa, dar nici celelalte pavilioane nu sunt de evitat. Eu ajung şi în C6 pentru că îmi place să descopăr locuri frumoase şi o pot face acolo unde vin reprezentanţi ai primăriilor ori asociaţiilor de promovare turistică, ANTREC sau ai diferitelor comune din ţară.

Majoritatea vizitatorilor vin pentru a prinde vacanţe mai ieftine sau pentru a vedea ce noutăţi mai sunt. Şi eu aştept în fiecare an altceva, dar încă nu am putut spune wow la vreo ediţie. Ori nu mai au expozanţii imaginaţie, ori nu mai pun preţ pe impactul vizual.

Aş vrea un târg în care să nu văd numai un stand cu poze colorate, 3 pliante, câteva fete frumoase şi un nume de-o şchioapă. Aş vrea să simt mirosul mării şi căldura nisipului atunci când mi se prezintă o ofertă la mare şi să îmi pună cineva schiurile în picioare când vreau o ofertă la munte. Ştiu, nu schiez, dar cine mă convinge să merg la munte pentru a schia, înseamnă că a smuls acel wow pe care îl aştept de la un târg.

Am văzut câteva încercări timide în anii anteriori, iar singurii care fac vâlvă sunt reprezentanţii staţiunii Mamaia şi ai judeţului Alba, când vin cu ceata de la Alba Carolina.

Aş vrea să intru într-o căsuţă din Maramureş şi să nu mai plec de acolo fără o vacanţă în buzunar. Aş vrea să văd un mic centru SPA la standul unui hotel ce-şi promovează o ofertă balneară. Aş vrea să văd un mic centru de olărit sau cum se ţese un covoraş. Nu un singur meşter, ci mai mulţi la un loc, care să te convingă că merită să ajungi pe plaiurile sale.

Aş vrea ca fiecare stand la TTR să fie altfel şi să nu se diferenţieze numai prin mărime şi culori, ci printr-un design aparte, reprezentativ. Dacă nu toate, măcar majoritatea. Şi să fie mai multă agitaţie, mai multă acţiune din partea celor care vin să îşi vândă produsele turistice.

BANNER TTR (ro)

Până începe ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, de care ne mai despart numai câteva zile, va avea loc Conferinţa de presă, în data de 10 martie, care anunţă câteva noutăţi pentru târgul de început de an:

  • Turismul 2.0 si aplicatii web în domeniul turismului
  • Oferte pentru turismul de aventură
  • România are potenţial turistic – oferte pe piaţa locală (Baile 1 Mai, Covasna, Maramureş)
  • Saloanele Romanian Nautic Expo si Expo Sport şi Agrement, unde se vor organiza inclusiv concursuri de ciclism mountain bike
  • Tombole care au ca premii vacanţe gratuite
  • Bursa de turism pentru cei care vor să încheie contracte şi parteneriate

Conferinţa de presă îi va avea ca invitaţi pe:

  • Doamna Lucia Morariu – Preşedinte, Asociaţia Naţională a Agenîiilor de Turism din România (ANAT) – nota bene: miercuri, 11 martie, va avea loc Adunarea ANAT, în cadrul căreia vor avea loc alegerile pentru funcţia de Preşedinte, pentru un mandat de doi ani. Candidaţi Razvan Nacea, Dan Anghelescu şi Aurelian Marin. Interviuri cu toţi cei trei candidaţi puteţi urmări aici.
  • Domnul Alin Burcea, Vice-preşedinte ANAT
  • Dragoş Răducan, Vice-preşedinte, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR)
  • Doamna Rodica Pencea, Secretar General, Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din Romania (OPTBR)

Voi fi prezentă atât la conferinţă, cât şi în toate zilele Târgului de Turism al României (12-15 martie 2015). Mă puteţi găsi în pavilionul C3 pe la standurile ANTREC, Revistei Vacanţe la Ţară sau InfoTravelRomânia (stand 07).

Să sperăm că, în acest an, Târgul de Turism al României ne surprinde într-un mod în care nu a mai făcut-o până acum! Iată şi o listă a expozanţilor. Vă voi ţine la curent cu noutăţile şi vă invit să participaţi la târg!

Ştiţi care sunt cele mai populare afaceri din industria turismului românesc? 

Update 10.03.2015:

Azi 10.03.2015, am participat la Centrul de Presă ROMEXPO, unde s-a desfăşurat Conferinţa de presă ce anunţă începerea Târgului de Turism al României. Domnul Burcea Alin​, şi-a exprimat, printre altele, dezamagirea inexistenţei unei politici coerente la târgurile internaţionale de turism, deşi România ar avea un produs turistic bun.

Printre noutăţile târgului de turism au fost anunţate următoarele:

  • biletul de intrare s-a ieftinit şi costa numai 5 lei/zi;
  • bursa de turism;
  • găzduirea a două saloane noi: Romanian Nautic Expo şi Expo Sport si Agrement

Ediţia de primăvară a TTR din 2014 a adus 25000 de vizitatori la Romexpo. Se speră o avalanşă mai mare de vizitatori la ediţia din 2015.

TTR RomexpoTTR Romexpo 2

Monica Anghelovici

Specialist în turism şi blogger de travel, îmi place să călătoresc şi să povestesc despre locurile şi atracţiile turistice vizitate de mine pentru a ajuta şi alţi călători în planificarea vacanţelor, dar şi să fiu la curent cu cele mai noi tendinţe din turism, participând la cele mai noi evenimente din industria de travel.

You may also like...

4 Responses

  1. 10 March, 2015

    […] aş fi scris acest articol cu ceva timp înainte de ediţia din această primăvară a Târgului de Turism al României, aş […]

  2. 12 March, 2015

    […] 12 martie 2015, a inceput Targul de Turism al Romaniei, editia de primavara. Lume multa, agitatie, expozantii pregatiti sa isi intampine vizitatorii si […]

  3. 14 March, 2015

    […] urmare, îi invit pe toți bucureștenii să ajungă la TTR, nu înainte de a face câteva Târguieli de primăvară la șosea la Muzeul Țăranului Român, […]

  4. 16 March, 2015

    […] cred, în primul rând, că ar trebui să existe o singură ediție a TTR pe an, în care fiecare participant să își dea mai mult silința, să ofere mai mult și mai […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.