Criteriul Primei Zăpezi, cel mai important eveniment internaţional de promovare a turismului din Prahova
În perioada 25 şi 28 noiembrie 2013, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova – membră a Federaţiilor Asociaţiilor de Promovare din România (FAPT) a organizat cea de-a doua ediţie a evenimentului de promovare turistică Criteriul Primei Zăpezi.
Evenimentul a fost organizat sub sloganul “Learn to ski in Romania”, fiind cel mai important eveniment internaţional business to business de promovare a turismului din judeţul Prahova.
Timp de 4 zile s-au vizitat hoteluri, pensiuni, vile şi domenii schiabile din 3 staţiuni foarte căutate de turişti: Sinaia, Buşteni si Azuga. Infotripul – una din componentele evenimentului – a strâns peste 100 de participanţi din mai multe ţări: Franţa, Iran, Malta, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, România etc.
Evenimentul a avut mai multe componente:
- Infotripul „Criteriul primei zăpezi”, 25-28 noiembrie, Sinaia, Buşteni, Azuga;
- Bursa de turism „Criteriul primei zăpezi” – 26 noiembrie, Casino Sinaia;
- Conferinţa conexă Bursei de turism intitulată „Branding turistic naţional şi regional: Turismul activ şi de aventură – 26 noiembrie, Casino Sinaia;
- Gala Premiilor turismului prahovean – 26 noiembrie, Casino Sinaia.
Ce am vizitat în cadrul Infotripului „Criteriul primei zăpezi”?
Mai întâi trebuie să menţionez că am vizitat numai patru dintre unităţile de cazare, respectiv cele din dimineaţa zilei de 27 noiembrie din Buşteni şi am rămas plăcut impresionată de pensiunile vizitate, sincer, nu credeam că Buşteni are pensiuni atât de frumoase!
Astfel, am vizitat Complexul Cochet, ce are camere atrăgătoare, bazin cu păstrăvi, trei foişoare, restaurant şi o căsuţă în copac!
Casa Freya ne-a atras cu centrul Spa, dar şi cu priveliştea ameţitoare spre Crucea Caraiman.
Casa Magică ne-a fermecat cu dulciurile apetisante şi serviciile Spa deosebite, nu mai zic de preţurile mai mult decât accesibile.
Ultimul pe listă a fost Hotel Alexandros care se adreseaza in primul rând grupurilor, sportivilor, având capacitate mare de cazare şi terenuri de sport.
Să nu uit de Hotelul Cumpătu din cartierul cu acelaşi nume din Sinaia la care ne-am cazat cei din presa de turism şi despre care voi povesti separat, hotel situat în apropierea Casei Memoriale George Enescu.
Dacă ajungeţi în Buşteni, să vizitaţi neapărat Castelul Cantacuzino, care a fost construit in 1911, în stil neo-brâncovenesc, la cererea prinţului Gheorghe Grigore Cantacuzino, zis Nababul. Sala de primire încântă cu o colecţie heraldică unică în România.
Castelul dispune de o gradină mare, are şi restaurant şi în cadrul acestuia se pot organiza diferite evenimente. De Revelion va fi The Great Gatsby Party, în care puteţi etala ţinute din anii ’20 şi puteţi avea propriul valet, dar şi propria încăpere a Castelului!
Tot în Buşteni te poţi distra în Escapade Adventure Park Zamora, dacă vrei să ai parte de adrenalina la maximum!
După vizitarea acestor unităţi de cazare am mers pe Pârtia de schi Kalinderu, gustând din primele zile de iarnă ale acestui an.
Cum s-a desfăşurat Bursa de turism „Criteriul primei zăpezi” ?
- au fost prezenţi 300 de participanţi;
- au fost semnate contractele pentru anul 2014, inclusiv de către touroperatorii străini, care s-au arătat foarte interesaţi de potenţialul turistic al Văii Prahovei;
- au fost definitivate ofertele de înscrieri ultratimpurii şi de înscrieri timpurii.
Bursa de turism a avut loc la Cazinoul din Sinaia, amplasat în partea de nord a parcului Dimitrie Ghica, un adevărat simbol al staţiunii, construit în perioada 1912-1913, despre care am aflat poveşti interesante pe care le voi dezvălui într-un articol separat.
„Ne propunem să prezentăm destinaţia Prahova drept destinaţie ideală pentru turismul activ, respectiv pentru iniţierea în sporturile de iarnă. De asemenea, evenimentul crează cadrul de întâlnire a cererii cu oferta, prin întâlnirea reprezentanţilor agenţiilor de turism cu cei ai unităţilor de cazare. Elementele cheie ale unui eveniment de succes sunt două: mass-media, care asigură promovarea şi o bună informare, respectiv vânzătorii produselor turistice. Cu acest prilej, dorim să asigurăm o campanie de PR pentru destinaţiile turistice, unităţile de primire turişti, domeniile schiabile şi formele de agrement din Prahova. Impreună, judeţele Prahova şi Braşov constituie zona turistică numărul unu a României, cu o sezonalitate permanentă, dacă stăm să ne gândim la toate formele de turism oferite”, precizează Adrian Voican, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova.
Cum a fost la Conferinţa conexă Bursei de turism intitulată „Branding turistic naţional şi regional: Turismul activ şi de aventură”?
Primele trei sesiuni, moderate de Adrian Voican, Corina Martin şi Cristian Macedonschi, au dezbătut turismul, în general, cu accent pe proiectele locale de interes internaţional din judeţul Prahova, prezentându-se inclusiv domeniile schiabile din Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal, Cheile Grădiştei şi Poiana Braşov.
Ce am aflat cu această ocazie?
- exista 100 de monitori de ski in zonă;
- în data de 20 decembrie începe sezonul de schi, care nu ţine decât şase luni;
- există 126 de pârtii;
- dacă nu ajută zăpada naturală, sunt tunuri pentru zăpada artificială;
- se doreşte un ski pass, dar sunt necesare investiţii pe viitor;
- principalul competitor al prgramului Learn to ski este Andorra;
- avem hoteluri moderne;
- ne adresăm unei pieţe de turişti din Turcia, Ungaria, Ţările Arabe, Republica Moldova;
- s-au făcut mai întâi investiţii în infrastructură;
- avem microregiunea Bucegi în care sa încercat punerea la punct a unei strategii de promovare;
- staţiunile din zonă nu se concurează, în fiecare staţiune putându-se face ceva diferit;
- la anul ne vom promova cu staţiunile de pe Valea Prahovei la Târgurile de Turism de la Londra şi Moscova, Sinaia având în acest an o prezenţă la Londra, cu materiale de promovare;
- numărul de turişti a crescut de 3 ori în staţiunile în care s-a practicat schi;
- pe viitor va exista o conferinţă internaţională dedicată sporturilor de iarnă;
- se va investi agresiv în promovare;
- vor exista autobuzele Zăpezii pentru a aduce turiştii la hotelurile din staţiune (de la gară, de exemplu);
- au fost lăţite pârtiile de schi, investindu-se mai mult de 30 de milioane de euro în infrastructura de pârtii din Poiana Braşov, hotelierii pregătindu-se corespunzător, inclusiv prin investiţii în welness şi spa;
- Braşov este pregătit pentru serbările de iarnă, în decembrie existând un eveniment major la fiecare final de săptămână.
Dezbaterile au fost interactive cu cei prezenţi în sală, ridicându-se problema vizelor cu Republica Moldova, punându-se accent pe îmbunătăţirea comunicării până se rezolvă oficial şi legal problema acestora, 17.000 de turişti de rit vechi trecând graniţa cu România.
După masa de prânz care a fost ca o prezentare a preparatelor culinare cu care se mândresc hotelurile şi pensiunile prahovene, aspirante la o parte din premiile ce s-au dat în cadrul Galei, s-a trecut şi la ultima sesiune, moderată de Traian Bădulescu, director general Travel Advisor Media, o sesiune foarte interesantă.
Astfel, am asistat la prezentarea lui Călin Ilie, vicepreşedinte al Federaţiei Industriei Hoteliere din România, dar şi a colegilor mei din blogosfera de travel, Andrada Crânguş, Tourism industry blogger la Turismmarket.ro şi Alex Filip, blogger la Turistu.ro şi General Manager Eventur.
Ce am aflat în cadrul dezbaterilor în turism?
Elemente cheie pentru brandingul unui business în turism:
- brandul este fundamental
- 50% din bugetul de marketing se risipeşte
- brandul e sinonim cu iceberg, interior, cât şi exterior
- online-ul se susţine cu offline, ideal fiind să fim prezenţi, ca şi companie, în ambele medii, având o relaţie strânsă cu consumatorul
- se pot folosi bloggerii pentru a face research, aceştia având comunităţi în spate, înainde de a da drumul la o campanie de comunicare, este important acest research
- este bine pentru o companie să se distanţeze din când în când de business prin apelarea la un om de comunicare, de marketing, din afara companiei
- să existe răbdare, deoarece rezultatele nu se văd imediat
- recomandarea de a ieşi puţin din sfera de travel şi în proiecte multisectoriale
- cine vrea avionul în aer trebuie să îl alimenteze cu combusibil, astfel încât să nu se prăbuşească!
Prezenţa pe Facebook este obilgatorie, ne-a asigurat Alex Filip, spunându-ne că facebook e cu şi despre oameni, în prezent, existând 6,6 milioane de utilizatori de facebook în România.
Există şapte motive pentru a fi prezenţi pe facebook:
- toată lumea e pe facebook, timpul mediu pe care şi-l petrece un utilizator fiind de o oră
- exista un marketing relaţional, 33% din timpul unui angajat la birou se petrece pe facebook
- pe facebook e mult mai simplu (se poate face branding),
- se generează uşor discuţii, există interactivitate
- vorbim de transparenţă (customer care şi credibilitate). Îţi poti face o imagine negativă sau pozitivă foarte uşor.
- e măsurabil şi ieftin
- competiţia e deja acolo, poate fi urmărită, ne poate ajuta
Care sunt, însă, cele cinci motive pentru care să nu fim prezenţi pe facebook?
- nu construim o strategie de conţinut adaptată profilului afacerii (nu există un plan editorial)
- nu există buget pentru campanie
- nu se integrează facebook la nivel de companie
- nu se lucrează cu oameni de specialitate, nu se angajează un om de marketing
- nu se fac diferite acţiuni şi în online
Care au fost premianţii Galei?
În cursul serii a avut loc Gala Premiilor turismului prahovean, lista Premiilor Turismului Prahovean – ediţia a doua, fiind următoarea:
- Centrul de conferinţe al anului – Casino Sinaia
- Centrul SPA al anului – Popasul Vânătorilor – Buşteni
- Touroperatorul de incoming al anului – J’Info Tours
- Touroperatorul de turism intern al anului – Sind Gaz
- Touroperatorul anului pentru evenimente – Alca Tour
- Lansarea investiţională a anului – Mănăstirea Vărbila
- Hotelul anului: 5* – Hotel Lux Garden Azuga, 4* – Hotel Cumpătu Sinaia, 3* – Hotel Mara Sinaia
- Vila/ pensiunea anului: 5* – Atra Doftana din Valea Doftanei, 4* – Casa Freya Busteni, 3* – Vila Camelia Sinaia
- Cabana anului – Cabana Schiori Sinaia
- Restaurantul anului: cu specific românesc – Restaurant Vanatoresc Sinaia, cu specific internaţional – Restaurant Tirol Sinaia
- Bucătarul anului – Turea Codruţ – Restaurant Cucina Sinaia
- Barmanul anului – Boian Dan – Hotel Mara
- Clubul anului – Sky Club Paulesti
- Vinul anului – Byzantium Blanc de Transylvanie – HALEWOOD
- Omul anului în centre de informare turistică prahovene – Paul Popa – CIT Sinaia
- Studentul anului – Angela Vlad
- Ghidul de turism al anului – Jenica Tabacu – Muzeul Haşdeu
- Cel mai bun blogger de turism al anului – www.infotravelromania.ro/blog
- Obiectivul turistic prahovean al anului – Castelul Peleş
- Cea mai bună şcoală de schi a anului în Prahova – Şcoala de schi Progressive Sports Buşteni
- Centrul balneo al anului – Hotel Mara***Sinaia
- Partenerul media al anului pentru turismul prahovean – Travel Mix
- Evenimentul cultural prahovean al anului – Sinaia Forever – ediţia XX
- Evenimentul anului al produselor tradiţionale – Festivalul Cascavelei Valea Doftanei – septembrie, editia a XII-a
- Autoritatea locală a anului implicată în turismul prahovean: Primăria Câmpina
Au existat şi premii de excelenţă pentru organizarea evenimentului „Criteriul primei zăpezi”: Hotel Rina Sinaia, Hotel New Montana, Hotel Palace Sinaia, SC Perla Bucegi, Vila Camelia, Hotel International Sinaia, Hotel Cumpătu Sinaia, Hotel Mara Sinaia, Casino Sinaia, Hotel Lux Garden, Hotel Cautis, Hotel Larisa, Castelul Cantacuzino, Events Viva Tour, Viorica Vasile.
Infotripul şi Bursa de turism Criteriul primei zăpezi reprezintă un eveniment iniţiat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova, Autoritatea Naţională pentru Turism, autorităţi şi antreprenori din domeniul turismului din cele 3 staţiuni vizate. Infotripul face parte din caravana „Vacanţă în ţara mea” a Federaţiei Asociaţiilor pentru Promovarea Turismului din România şi care îşi doreşte să promoveze cele mai importante destinaţii din ţară.
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova (APDT Prahova) constituie un parteneriat public privat înfiinţat în 2008 la iniţiativa Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) alături de alţi şase membri importanţi din Judeţul Prahova. În prezent asociaţia are 9 membri. Misiunea organizaţiei este dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului din zona turistică Prahova, atât în ţară cât şi în străinatate.
Prin comparaţie, în 2012 au fost 55 participanţi români şi francezi la Infotrip, reprezentanţi ai unor agenţii de turism şi ai mass-media. De asemenea, au fost vizitate 3 staţiuni, 3 domenii schiabile şi peste 20 de unităţi de primire turişti.
1 Response
[…] organizarea de nunți, concerte și alte evenimente la castel, participând şi eu, de exemplu, la Criteriul Primei Zăpezi, un eveniment care a inclus şi vizitarea Castelului Cantacuzino, unde am participat şi la o […]